KOLEJ ŻELAZNA EPOKI PARY i jej modele w skali TT (1:120) | |
|
|
Seria | AAET | Producenci | Lata prod. | sztuk | tender | uwagi | PKP | DRG | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
seria | -1939 | 1945- | seria | -1939 | 1945- | |||||||
S1 | 1B n2v | Hanomag, Henschel | 1884-1887 | 14 | 3T12 | typ hanowerski | - | - | - | - | ||
Wszystkie stacjonowały w dyrekcji Hanowerskiej. Wycofane w latach 1914-1922. | ||||||||||||
1B n2 | Hanomag, Henschel, Schwartzkopff, Schichau | 1885-1898 | 260 | 3T12 | typ znormalizowany M III-2 | Pc1 | 14 | - | 1270 | 4 | - | |
3 szt. błędnie sklasyfikowno w serii P3. Większość wycofana pod koniec I WŚ. Na DRG wycofane w 1925. W Polsce podobnie. |
Dane z niemieckiej Wikipedii oraz ze strony Wciąż pod parą |
Podstawowe dane techniczne | ||||||||||||
Seria | AAET [UIC] |
Vmax [km/h] |
maxl [t] |
dwhl [mm] |
dcyl x lcyl [mm x mm] |
pb [atm] |
madh [t] |
mewo [t] |
Sgrt [m2] |
Sevp [m2] |
Ssup [m2] |
uwagi |
S1 | 1B n2v S | 90 | 14 | 1860/1150 | 420/660x580 | 12 | 16 | 38 | 1.75 | 98 | - | typ hanowerski |
1B n2 S | 90 | 14 | 1960/1150 | 420x600 | 12 | 16 | 41 | 2.07 | 94 | - | typ znormalizowany |